CALENDAR
S M T W T F S
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   
<< February 2018 >>
PR
ARCHIVES
CATEGORIES
RECOMMEND
+ 寄付のお願い
■振込口座のご案内
【金融機関】ゆうちょ銀行
【記号】 10550番号 17976461
【口座名義】捏造慰安婦問題を糺す日本有志の会

※但しこの口座を他金融機関からの振込の受け取口座として 利用される際は次の内容をご指定ください.
【店名】〇五八(読み ゼロゴハチ)
【店番】058
【預金種目】普通預金
【口座番号】1797646


「捏造慰安婦問題を糺す日本有志の会」は、一般の社会人や主婦などの個人会員によって構成され、営利を目的としない市民サークルです。
展示会のパネル制作費、会場使用料、講演依頼、広報などの活動資金は、全て来場者の皆様と会員の寄付でまかなわれており、会員やその友人などの奉仕によって運営しています。

しかし、私たちの小さな団体だけではどうしても限界があります。
民間の力で自虐的な歴史観を払拭し、日本人が正しい歴史・文化を知る展示会やイベントの開催を全国に広げていくために、広く皆様からの寄付をお願い申し上げます。

捏造慰安婦問題を糺す日本有志の会 一同
MOBILE
qrcode
<< Translation; [Breaking through, Japan]. The reason why the Asahi Shimbun obediently can't apology. Contents closely resemble between "Koreans hunting" and "comfort women hunting" in Yoshida testimonies | main | Translation; Size ot sexual industry in South Korea is 8.71 trillion won, 5% of its GPD >>
Translation; [Sorry for extreme words by Rui Abiru]. The Asahi Shimbun, contradiction about retraction of its articles
0

    >"【阿比留瑠比の極言御免】朝日新聞、取り消し記事の矛盾(1"
    > 藤岡信勝・拓殖大客員教授が先月、僚紙夕刊フジに連載していたコラムで興味深い事実を指摘していた。朝鮮半島で女性を奴隷狩りのようにして強制連行したと証言した吉田清治氏について、虚偽だと判断して関連記事16本を取り消した朝日新聞の矛盾に関してである(
    Ref.>"【新展開 慰安婦問題】吉田氏の「強制連行」記事取り消しに朝日の矛盾した対応")。
    Nobukatsu Fujioka, visiting professor at Takushoku University, pointed out interesting facts in an columns he placed serially in Evening Newspaper Fuji, a paper of the Sankei Shimbun. It was about contradiction of the Asahi Shimbun that retracted related 16 articles about Seiji Yoshida who testified to forcibly taken away females just like slave hunting in Korean Peninsula.

    >|男性連行証言
    * Testimony of taking away males.


    > 朝日は慰安婦に関する吉田証言は否定したものの、同じ吉田氏が朝鮮人男性6千人弱を同様に連行したと証言した記事は取り消していないというのだ(
    Ref.>"【新展開 慰安婦問題】朝日が削除しなかった吉田証言「朝鮮人強制連行証言」の疑義")。
    Though the Asahi Shimbun reclined Yoshida testimonies about comfort women, it was said that it had yet retracted articles about testimonies that same Yoshida took away 6,000 Korean males in the similar way.

    > なるほど、朝日の昭和57年10月1日付朝刊記事「朝鮮人こうして連行 樺太裁判で体験を証言」「壮年男子根こそぎ 集落包囲、殴りつけ」は、東京地裁での吉田氏の言葉をそのまま紹介してこう書いている。
    I see, the Asahi Shimbun's article on Oct. 1st 1982 of "I took away Koreans in this way. Testimony of experience at a Karafuto trial," "Senior males without exception. Besiege villages, hitting them," just quoting words of Yoshida at the Tokyo District Court, said as follows;

    >「木刀で殴りつけ、『コラ、表に出ろ』と、男を全員道路にたたき出した。その中から二十−四十歳に思える男だけをホロでおおったトラックに乗せ、着のみ着のままで連行した」
    "I hit them with a wooden sword, kicked out all males on the road, shouting [Hey you, get out home]. I picked up only males who seemed to be from 20 to 40 years old on trucks covered by Jolo, then took away them with only clothes they happens to be wearing."

    >「吉田さんが指揮した限りでも、こうして推定六千人弱を『労務動員』した」
    "As far as Yoshida commanded, by an estimate, he implemented [work force rounding up] a little less than 6,000 in this way."

    > 朝日が歴史問題でいかに「職業的詐話師」(現代史家の秦郁彦氏)である吉田氏に執心し、また依存していたかがうかがえる。ともあれ、男性強制連行の記事はなぜそのままなのか。
    We can see, concerning historical issues, how much the Asahi Shimbun insisted on, and depended on Yoshida, who was a "professional-like con artist" (described by a modern historian Ikuhiko Hata). Anyway, why the articles about forcible taking away of males are left?

    >"【阿比留瑠比の極言御免】朝日新聞、取り消し記事の矛盾(2"
    > 藤岡氏が朝日に(1)なぜ取り消さないのか(2)記事内容は真実と認定したのか(3)今後取り消す考えはあるか -- の3点を問い合わせたところ、こんな回答があった。
    When Fujioka questioned the Asahi Shimbun over following three points of (1) why it doesn't retract them, (2) does it recognize the contents of the article as facts, (3) does it intend to retract them from now on, he received following answer.

    >「記事は、当時の裁判での吉田清治氏の証言を報じたもので、裁判の証言自体をなかったことにすることはできないと考えている」
    The article reported the testimony by Seiji Yoshida at the trial at that time, and we think that the testimony at the trial itself can't be deleted."

    > てんで理屈になっていない。この論法に従えば、吉田氏が慰安婦を強制連行したと証言したのも事実なのだから、朝日がその証言自体を紹介した記事を取り消したのも間違いだということになってしまう(
    Ref.>"【新展開 慰安婦問題】朝日の奇怪な回答文 吉田清治氏の「法廷証言」記事問題")。
    It is totally ridiculous. Following this logic, as it was fact that Yoshida testified to forcibly take away comfort women, that it was also mistake that the Asahi Shimbun retracted the articles that introduced his testimonies themselves.

    >|不自然な放置
    * Unnatural leaving


    > 第一、朝日は平成5年3月20日社説「日本の道義が試されている」では、こう主張しているではないか。
    To begin with, the Asahi Shimbun argued in its editorial on Mar. 30th 1993 of "Moral of Japan is called into question," argued as follows;

    >「朝鮮半島からの労働者の強制連行があったのに、慰安婦についてだけは、強制がなかったと考えるのは不自然だろう」
    "Though forcible taking away of workers from the Korean peninsula occurred, it is unnatural to think there were no coerciveness regarding comfort women."

    > 慰安婦の強制連行証言を取り消した朝日が、同じ人物による男性の強制連行証言を取り上げた記事を放置するのは不自然である(
    Ref.>"【新展開 慰安婦問題】朝日が削除しなかった吉田証言「朝鮮人強制連行証言」の疑義")。
    It is unnatural that the Asahi Shimbun, that retracted forcible taking away testimonies about comfort women, leaves articles that quoted forcible taking away testimonies about males by the same person.

    > そもそも、労務者の「徴用」を「強制連行」と言い換えていること自体おかしいのだ。朝日自身、昭和34年7月13日付の記事「大半、自由意思で居住 外務省、在日朝鮮人で発表」「戦時徴用は 245人」ではこう書いている。
    To begin with, it is irrational to express "commandeering" of workers in other words of "forcible taking away." The Asahi Shimbun itself said in its article on July 13rd 1959 of "The Foreign Ministry released about Korean residents in Japan. Most of them live based on their free willing," "The Number of war time rounding up is 245" as follows;

    >"【阿比留瑠比の極言御免】朝日新聞、取り消し記事の矛盾(3"
    >「韓国側などで『在日朝鮮人の大半は戦時中に日本政府が強制労働をさせるためにつれてきたもので、いまでは不要になったため送還するのだ』との趣旨の中傷を行っている」
    "South Korean side and so on slander (Japan) under the purpose of [Most of Korean residents in Japan were taken away there by Tokyo during the war for the sake of forced labor. Then it is to send them back as they becomes unnecessary now]."

     > また、前述の 57年10月の朝日記事は、吉田氏が裁判で「(朝鮮半島からの男性強制連行は)十八年夏から二十年二月ごろまでにかけ、毎月のように続いた」と証言したと記すが、この点についても 34年7月の記事はこう指摘している。
    In addition, above mentioned the Asahi Shimbun's article in October 1982 said that Yoshida testified "(forcible taking away of males from the Korean Peninsula) continues almost every month from summer in 1943 to February 1945" at the trial. But the article in July 1959 pointed out about this point as follows;

    >「国民徴用令は(中略)朝鮮への適用はさしひかえ昭和十九年七(九)月に実施されており、朝鮮人徴用労務者が導入されたのは、翌年三月の下関−釜山間の運行が止まるまでのわずか七カ月間であった」
    "The Nationals Conscripting Law (...) it was refrained to be enforced in Chosen, then enforced in Sept. 1944, and it was only for seven months to March next year, when cruising between Shimonoseki - Pusan was halted, when Korean commandeered workers were introduced."

    > 朝日がどうしても男性の強制連行に関する記事を取り消したくないのなら、いっそ 34年の記事の方が間違いでしたと訂正してはどうか。
    If the Asahi Shimbun wants never to retract articles about forcible taking away of males, how about correct the article 34 years ago as it was wrong?

     

    | 和文英訳 | 20:33 | comments(0) | trackbacks(0) |
    スポンサーサイト
    0
      | - | 20:33 | - | - |
      コメント
      コメントする









      この記事のトラックバックURL
      http://true-history2.jugem.jp/trackback/281
      トラックバック