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「捏造慰安婦問題を糺す日本有志の会」は、一般の社会人や主婦などの個人会員によって構成され、営利を目的としない市民サークルです。
展示会のパネル制作費、会場使用料、講演依頼、広報などの活動資金は、全て来場者の皆様と会員の寄付でまかなわれており、会員やその友人などの奉仕によって運営しています。

しかし、私たちの小さな団体だけではどうしても限界があります。
民間の力で自虐的な歴史観を払拭し、日本人が正しい歴史・文化を知る展示会やイベントの開催を全国に広げていくために、広く皆様からの寄付をお願い申し上げます。

捏造慰安婦問題を糺す日本有志の会 一同
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<< Translation; SF in US-CA adopted the bill to set Sept. 22 as "Comfort Women Day" unanimously. It also held an unveiling ceremony of a statue of girls | main | Translation; In Cheonan-si, central region of South Korea, a comfort women memorial monument will be set being initiated by the Moon Jae-in administration in next June >>
Translation; [Line of sight]. "Voices" of South Korea, penetrating into educational world of the U.S. Masaru Nakamura, Los Angeles branch office chief of the Sankei
0

    Ref.>"サンフランシスコに少女3人の慰安婦像、中国や韓国などでも設置を計画 -- 中国紙"

    >"Translation;[History War]. Comfort women were "sex slaves," education guidance of CA-US, specifies so"
    --------------------------------


    > SF Comfort Women Memorial 9-22-17b


    ↓、産経新聞の記事の翻訳(
    Translation of an article of the Sankei Shimbun
    )

    >"【視線】 米教育界に浸透する韓国の「声」 ロサンゼルス支局長・中村将(1"
    >「韓国の歴史と文化をもっと教科書に載せてほしいです」。この夏、米カリフォルニア州などに住む韓国の小中高生約50人が、米国の公立学校で使用される社会科教科書の出版社6社に、こんな手紙を送った。韓国系のボランティア教師らが夏休みに主催した研修キャンプに参加した生徒・児童らだという。
    We would like history and culture of South Korea to be placed in textbooks. This summer, around 50 elementary-, junior high- and high school South Korean students, who live in CA-US and so on, sent letters to six social textbook publishers being used in public schools in the U.S. It is said that they are students & children who attended leaning camp being promoted by South Korean volunteer teachers in the summer.

    > 送付先には、高校の世界史で慰安婦について、「日本軍が強制的に募集し、徴収し、制圧した」「天皇からの贈り物として提供した」などと表記するマグロウヒル社も含まれていた。「載せてほしい」内容は、慰安婦の歴史のほかに、日本植民地時代と独立運動家の活躍や、独島(竹島)、朝鮮戦争(1950〜53年)などで、「米国の友人たちと一緒に学びたい」としている。生徒・児童の声を出版社はどう受け止めるのだろうか。
    McGraw-Hill Education was the one of publishers letters were sent -- that describes "the Japanese army forcibly recruited, conscripted, and dragooned" and "the Japanese army presented (comfort women) as gifts from the Emperor" about comfort women in its high school world history textbook. The contents "(they) want to run" are, other than history of comfort women, Japanese colonial period and activities by independent movement campaigners, Dokdo (Takeshima), the Korean War, and so on. They argued that "we want to learn them with American friends." How publishers will accept voices of students and children.

    >「反日教育」を米国に持ち込む韓国側の意図が透けてみえるが、「またか」と辟易している場合ではない。韓国側の米教育界への浸透度は相当なものだ。
    Intention on South Korean side to bring "anti-Japan education" to the U.S can be felt. However, now isn't the time to be bored to death, saying "enough is enough." Degree of penetration of South Korean side into U.S educational world is considerable.

    >"【視線】 米教育界に浸透する韓国の「声」 ロサンゼルス支局長・中村将(2"
    > 韓国政府は今年7月、米国の歴史教科書や朝鮮戦争の教育資料を製作している大学教授や教師ら約30人を韓国に招待した。米国の歴史教育において多大な影響力を持つ社会科教員団体「全米社会科協議会(NCSS)」のテリー・チェリー会長も含まれていた。
    > 関係者によれば、韓国教育省幹部はチェリー氏らとの懇談で、米教科書に韓国の歴史などの記述を増やすよう改めて要請したという。

    In last July, Seoul invited around thirty university professors and teachers, who compile U.S history textbooks and educational materials about the Korean War. >"Terry Cherry" -- President of >"National Council for the Social Studies" (NCSS), which has strong influence over history education in the U.S. -- was the one to be invited.
    According to a person concerned, in an informal talks with Cherry and so on, an executive of Ministry of Education in South Korea once again requested to increase descriptions about South Korean history in U.S textbooks.

    > チェリー氏の訪韓は初めてではない。4月にも韓国学中央研究院が主催した「米国の教科書専門家招請韓国文化研修」に参加した。
    > その研修に同行した教授2人が執筆し、来年出版される米国の高校世界史教科書「ウェイズ・オブ・ザ・ワールド」(ベッドフォード・セントマーチン社)には、韓国の文化や、政治・経済の発展など現代史がより詳しく記述されると、韓国政府は発表している。分量にして約2ページ。これまで「日本海」表記だった地図は、「東海・日本海」併記に改められるという。

    It wasn't the 1st visit to South Korea for Cherry. He also attended "Leaning of South Korean culture for invited U.S textbook experts" (correct title in English is unknown) in last April, being promoted by >"THE ACADEMY OF KOREAN STUDIES."
    Seoul released that culture, and modern history such as politics and economic development of South Korea will be described more detailly in "Ways of the World" (Bedford/St. Martin's) -- a high school world history textbook in the U.S., being written by two professors who attended the learning (with Cherry), and published next. The amount will be two pages. Expression in the map, "Sea of Japan" alone until now, will be changed to joint expression of "East Sea & Sea of Japan."

    > 米教科書の専門家を招く研修は少なくとも6年前から続いており、韓国側と教科書執筆者、出版社のつながりが緊密になっていることは明白だ。マグロウヒル社の教科書に続き、「慰安婦」問題などで不適切な記述のある教科書や、「徴用工」問題が韓国側の都合のいいように書かれた教科書が登場する懸念は強まる。
    Learning inviting experts of U.S textbook has been continued for at least six years, so that it is obvious that ties between South Korean side and textbook writers and publishers on U.S side have became close. Following the textbook being published by McGraw-Hill Education, it is concerned more and more that a textbook with improper descriptions about "comfort women" issue and so on, and the textbook on which "conscripted workers" issue will be written convenient for South Korean side, will emerge.

    >"【視線】 米教育界に浸透する韓国の「声」 ロサンゼルス支局長・中村将(3"
    > カリフォルニア州教育委員会が昨年夏に策定した高校の歴史・社会科カリキュラム指針には、「慰安婦」問題が盛り込まれ、「性奴隷」と明記された。最初に公示された指針案が「慰安婦=性奴隷」となっていたのは、韓国系の教育関係者や児童・生徒の父母らが長年にわたって、同教育委員会に陳情などを繰り返した「成果」だった。
    "Comfort women" issue was embedded in the education curriculum of the history and social science for high school, being complied by the California State Board of Education in last summer, and clearly written "sex slaves." It was an "achievement" of repeated petitions and so on for many years, by South Korean persons concerning education, mothers and fathers of children and students -- "comfort women were sex slaves" in the draft of guidance being published at first.

    > 対する日本側は、といえば、指針策定の最終盤になって、ようやく外務省高官が秘密裏に霞が関から州都サクラメントを訪れるなどしたが、2015年12月の慰安婦問題の最終的かつ不可逆的な解決をうたった「日韓合意」を指針に盛り込むのが精いっぱいだった。
    On the other hand on Japanese side, a senior official of Foreign Ministry after all secretly visited the state capital Sacramento, at the final of compiling of the guidance. However, all what possible was to include "the Japan-South Korea agreement," which declared final and irreversible settlement of comfort women issue in December 2015, in the guidance.

    > 指針は、教育内容の骨子を示すもので、まさに教科書執筆者や出版社が記述する内容を決める際に参考にするものだ。慰安婦問題は当時の日韓両政府間では決着済みでも、その歴史においては「性奴隷だった」と表記される余地は残る。指針に沿った教科書選定の作業は来春まで続くといい、韓国系の陳情は現在、水面下で活発化している。
    The guidance shows main points of the contents of the education, so that it is just the one being referenced by textbook writers and publishers in deciding the contents of descriptions. Though comfort women issue was already settled between Japanese- and South Korean government at that time, there is a room to be described as "sex slaves" in its history. It is said that screening process of textbooks following the guidance will be continued until next spring. At present, petitions by South Korean are activated under the water.

    >「不適切だ」「虚偽だ」と外国政府が抗議しても、自国の教科書の内容を疑う児童・生徒はどれだけいるだろうか。だからこそ、韓国側は教科書への記述にこだわり、躍起になる。「真実」として独り歩きした内容を削除・修正するよう働きかけることの難しさは、マグロウヒル教科書問題で経験した。日本政府に危機感はあるか。
    Even if a foreign government protests, saying "improper" and "fake," how many students doubt the contents of textbooks of their country? Therefore, South Korean side deeply attaches to descriptions of textbooks, and exited over. In the McGraw-Hill textbook issue, Japan experienced the difficulty to work on it to delete or revise the contents, which has spread uncontrollably as "truth." Does Tokyo have sense of crisis?

    | 和文英訳 | 16:26 | comments(0) | trackbacks(0) |
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