CALENDAR
S M T W T F S
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
<< September 2017 >>
PR
ARCHIVES
CATEGORIES
RECOMMEND
+ 寄付のお願い
■振込口座のご案内
【金融機関】ゆうちょ銀行
【記号】 10550番号 17976461
【口座名義】捏造慰安婦問題を糺す日本有志の会

※但しこの口座を他金融機関からの振込の受け取口座として 利用される際は次の内容をご指定ください.
【店名】〇五八(読み ゼロゴハチ)
【店番】058
【預金種目】普通預金
【口座番号】1797646


「捏造慰安婦問題を糺す日本有志の会」は、一般の社会人や主婦などの個人会員によって構成され、営利を目的としない市民サークルです。
展示会のパネル制作費、会場使用料、講演依頼、広報などの活動資金は、全て来場者の皆様と会員の寄付でまかなわれており、会員やその友人などの奉仕によって運営しています。

しかし、私たちの小さな団体だけではどうしても限界があります。
民間の力で自虐的な歴史観を払拭し、日本人が正しい歴史・文化を知る展示会やイベントの開催を全国に広げていくために、広く皆様からの寄付をお願い申し上げます。

捏造慰安婦問題を糺す日本有志の会 一同
MOBILE
qrcode
<< Translation;[Comfort women issue]. Point of remarks about forcible taking away of comfort women by Deputy Foreign Minister Shinsuke Sugiyama at U.N Committee on the Elimination of Discrimination against Women | main | 大阪春の陣 >>
Translation;Tokyo "denied" forcible taking away of comfort women. It picked up Seiji Yoshida and the Asahi Shimbun by name
0
    Click.>"【主張】 慰安婦問題 世界に向け事実の発信を"

    >"【阿比留瑠比の極言御免】 慰安婦「強制連行」説の否定、20年前にしておけば… 変わらぬ朝日新聞は韓国への配慮にじます"
    -----------------------------


    ><慰安婦問題>国連女子差別撤廃委員会日本政府答弁2016年2月15日〜16日テキサス親父日本事務局
    >"吉田清治氏と朝日新聞を国連委で名指し 日本政府、慰安婦の強制連行 "否定"(1"
    > 日本政府が国連で、慰安婦の強制連行を完全否定した。「政府発見の資料には軍や官憲による強制連行を確認するものはなかった」「性奴隷は事実に反する」などと説明し、国際社会に誤解が広がった背景として、吉田清治氏と朝日新聞を名指しした。事実上の "断罪"といえそうだ。
    Tokyo completely denied forcible taking away of comfort women at the U.N. It explained that "Japan has found no documents confirming forceful recruitment by military or government authorities," "sex slaves aren't a fact." It picked up Seiji Yoshida and the Asahi Shimbun by name as thebackground of the misunderstanding being spread to the international community. It can be described as de facto "condemnation."

    > これは、スイス・ジュネーブの国連欧州本部で16日午後(日本時間同日夜)に開かれた、女子差別撤廃委員会の対日審査会合で披露された。
    It was expressed at the deliberation conference about Japan of U.N Committee on the Elimination of Discrimination against Women being held at U.N Office at Geneva, Switzerland in the afternoon on Feb. 16th (in the night on the day in Japanese time).

    > 政府代表である、外務省の杉山晋輔外務審議官はまず、昨年末の日韓外相会談で、慰安婦問題は「最終的かつ不可逆的に解決」することで合意したことを説明した。
    At first, Deputy Foreign Minister Shinsuke Sugiyama, a representative of the government, explained that it was agreed at the foreign ministerial meeting at the end of last year that comfort women issue was "settled finally and irreversibly."

    > そのうえで、強制連行説は「韓国・済州島で女性狩りをした」とする吉田氏による「捏造」で、朝日が吉田氏の本を大きく報じたことが「国際社会にも大きな影響を与えた」と指摘した。内容は「複数の研究者により『完全に想像の産物』であったことがすでに証明されている」とも明言した。
    After that, (he) pointed out that forcible taking away theory was a "forgery" by Yoshida, who claimed that "I did female-hunting in Jeju island, South Korea," and "it boldly influenced the international community" as the Asahi Shimbun reported the book written by Yoshida. (He) also clarified that the contents are "probed to be [product of imagination completely] by plural researchers."

    > また、「慰安婦20万人」についても、朝日が(戦時中の勤労奉仕団体の1つである)女子挺身隊を「混同した」と説明した。「慰安婦=性奴隷」との表現についても「事実に反する」と強調した。
    In addition, concerning "the number of comfort women was 200 thousands," (he) explained that the Asahi Shimbun confused (comfort women) with girls volunteer labor corps (one of the working volunteer groups during the war time). Concerning the expression of "comfort women = sex slaves," (he) emphasized that "it isn't a fact."

    > 日本政府が国連の場でこうした事実関係を説明するのは初めて。遅きに失した感もあるが、中韓主導で日本を貶める "歴史戦"で反転攻勢に出たといえそうだ。
    It was the first time that Tokyo explained such facts at the stage of the U.N. Though it seems to be too late, it can be described that it launched an inversion offensive in "history war," in that disgracing Japan with the initiative by China and South Korea.

    >"吉田清治氏と朝日新聞を国連委で名指し 日本政府、慰安婦の強制連行 "否定"(2"
    > 朝日(東京本社版)は17日朝刊4面で、今回の対日審査について「慰安婦問題 国連委で日本強調」「不可逆的に解決」の見出しを付けて 45行報じたが、自社の大誤報が国連で名指しされたことには一切触れていない。
    The Asahi Shimbun (Tokyo head office eddition), on the page-4 in the morning edition of Feb. 17th, reported the deliberation against Japan this time by 45-line, under the title of "Japan emphasized at the U.N committee," "settled irreversally." But it commented nothing about the great fase report by the company was pointed out by name at the U.N.

    > 慰安婦問題に精通する拓殖大の藤岡信勝客員教授は「杉山審議官の説明は及第点だ。慰安婦が性奴隷ではないことを記した米軍の客観的な資料も示して説明すれば、もっと良かった。朝日は肝心なポイントを無視して、自社の責任をほおかむりしている。世界のメディアで、日本に対する誹謗中傷が行われている責任を重く受け止めるべきだ。今回の記事は朝日の体質が表れている。まったく反省していない。報道機関として失格だ」と語っている。
    Visiting professor Nobukatsu Fujioka at Takushoku University, who is familiar with comfort women issue, said that "explanation by Deputy Foreign Minister Sugiyama is a passing point. If he had explained by showing U.S Army's objective document that says that comfort women weren't sex slaves, it would've been better. The Asahi Shimbun ignores the important points, and affects ignorance about its own company's responsibility. It should seriously take the responsibility that slander against Japan is carried out by media around the world. The character of the Asahi Shimbun is expressed in the article this time. It don't reflect at all. It is disqualification as a news organ."
    | 和文英訳 | 22:14 | comments(1) | trackbacks(0) |
    スポンサーサイト
    0
      | - | 22:14 | - | - |
      コメント
      Chicago Tribuneが読売新聞の社説をそのまま掲載してくれているのを見つけました。参考までに。
      http://www.chicagotribune.com/sns-wp-yomiuri-editorial-comfort-a57ae758-d718-11e5-be55-2cc3c1e4b76b-20160219-story.html
      | 朝香豊 | 2016/02/21 12:44 AM |
      コメントする









      この記事のトラックバックURL
      http://true-history2.jugem.jp/trackback/1179
      トラックバック